Γεμάτοι
εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες επέστρεψαν πέντε καθηγητές του Μουσικού
Σχολείου από την Ολλανδία, και πιο συγκεκριμένα από το Άσσεν, που βρίσκεται στο
βόρειο τμήμα της χώρας, όπου συμμετείχαν σε επιμορφωτικό σεμινάριο στα πλαίσια
του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+/KA1 από τις 3/2/2018 έως και τις
11/2/2018. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου Γεώργιος Λίτσιος, Διευθυντής του
Σχολείου και καθηγητής Φυσικής, Χρήστος Αγορίτσας, υπεύθυνος του προγράμματος Erasmus+
και καθηγητής Μαθηματικών, η Βασιλική Ζορμπά, φιλόλογος, η Σοφία Κόκκινου,
φιλόλογος και η Ευφροσύνη Γιαγκίνα, καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας
παρακολούθησαν το επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: «Creativity
in teaching and training for a better classroom behavior, how to use Music,
Art, ICT and outdoor activities in Education» (Δημιουργικότητα στη διδασκαλία για
μια καλύτερη σχολική τάξη και πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την μουσική, τις
τέχνες, τις ΤΠΕ και τις εκτός τάξεις δραστηριότητες στην εκπαίδευση) που
διοργάνωσε ο φορέας Quarter Mediation. H γλώσσα εργασίας ήταν τα αγγλικά και το
σεμινάριο πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 24 εκπαιδευτικών από την Ελλάδα, την
Πολωνία, την Ρουμανία, την Ισπανία και την Πορτογαλία.
Το σεμινάριο βασίστηκε στη βιωματική μάθηση μέσω ποικίλων συνεργατικών και διαδραστικών δραστηριοτήτων, αλλά και ατομικών εργασιών που ετοίμασαν οι εκπαιδευόμενοι καθηγητές.
Το σεμινάριο βασίστηκε στη βιωματική μάθηση μέσω ποικίλων συνεργατικών και διαδραστικών δραστηριοτήτων, αλλά και ατομικών εργασιών που ετοίμασαν οι εκπαιδευόμενοι καθηγητές.
Στόχος
της επιμόρφωσης υπήρξε η ενίσχυση των ικανοτήτων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών
δημιουργώντας κατάλληλες συνθήκες, ώστε μέσα και έξω από την τάξη να μπορεί ο
εκπαιδευτικός να προωθεί τη δημιουργικότητα μέσα από καινοτόμες δραστηριότητες.
Οι
εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με τεχνικές, σύγχρονα εκπαιδευτικά και ψηφιακά εργαλεία,
ώστε να μπορέσουν να προαγάγουν διάφορες δεξιότητες των μαθητών, όπως την κριτική
σκέψη και τη συνεργατικότητα –
ομαδικότητα, δημιουργώντας ταυτόχρονα συνθήκες φιλικές για τους μαθητές.
Ιδιαίτερο
ενδιαφέρον, όπως αποδείχτηκε, είχε και η εμπλοκή των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική
διαδικασία. Το περιβάλλον των νέων τεχνολογιών, όπως το διαδίκτυο, και οι πολυμεσικές
εφαρμογές, όπως το βίντεο, ο ήχος και η κινούμενη εικόνα παρακινούν τον μαθητή
να συμμετάσχει πιο ενεργά στη διαδικασία της μάθησης. Επίσης, η χρήση των ΤΠΕ
είναι σημαντική για τον καθηγητή, γιατί μπορεί να δημιουργήσει ένα μάθημα με
σύγχρονα εργαλεία και να βρίσκεται σε ανοικτή επικοινωνία με τους
μαθητές.
Οι
εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα επισκέφτηκαν επίσης το Άμστερνταμ
και το Χρόνινγκεν και είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις δύο αυτές ολλανδικές
πόλεις.
Αξίζει
να τονιστεί για μία ακόμη φορά ότι η επαφή των εκπαιδευτικών του σχολείου με
συναδέλφους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η ανταλλαγή απόψεων για διδακτικές
πρακτικές και μεθόδους αξιολόγησης, η ενίσχυση της διαπολιτισμικότητας και ο
εμπλουτισμός γνώσεων σχετικά με διάφορες πτυχές της κουλτούρας της χώρας
υποδοχής αποτελούν την προστιθέμενη αξία του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+
Η παιδαγωγική ομάδα
Παρακάτω
ακολουθεί μια σύντομη παρουσίαση του επιμορφωτικού προγράμματος και προτάσεις
εφαρμογής του στην νεοελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Συνοψίζοντας
τα παραπάνω μπορεί να ειπωθεί ότι η μουσική, η τέχνη, οι ΤΠΕ και οι εξωσχολικές
δραστηριότητες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαίδευση με δημιουργικό και
εποικοδομητικό τρόπο, οδηγώντας τους μαθητές στην αυτενέργεια, την ανάπτυξη της
συνεργατικότητας και του ομαδικού πνεύματος. Έτσι, η διδασκαλία ξεφεύγει από τα
στενά δασκαλοκεντρικά όρια και καθίσταται μια ευχάριστη διαδικασία που μπορεί
να οδηγήσει σε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα για όλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου